2010/10/15

Välkomna

Efter två månader här i Kenya har jag äntligen bestämt mig för att från och med nu skildra mitt liv och dess händelser i den här bloggen. Safari i Masai Mara och Hells Gate National Park, studiebesök i Afrikas största slum och konserter med inhemsk musik är bara några av de otroligt fascinerande och intressanta saker som jag, min flickvän Anna och våra kompisar, hittills har varit med om under min vistelse som studerande vid Svenska skolan i Nairobi.

Jag har fått uppleva en helt ny kultur och miljö i ett land som gång på gång lyckas överraska, fascinera och imponera på mig, även om jag stundtals inte kan låta bli att förfäras av den utbredda misären. Det har varit två underbara och minst sagt annorlunda månader här, även om saknaden för familj och vänner är otroligt stor. Jag ser verkligen fram emot de kommande två månaderna fram till jullovet. Om bara en halvtimme bär det dock iväg till Mombasa, där det blir sol och bad i en lång, härlig och kanske framförallt läxfri vecka, som ni kommer att få läsa om nästa vecka.


Ha det så bra tills dess!

Christoffer Teye

1 kommentar:

  1. Det var på tiden! tycker fortfarande att din blogg borde heta hipsterkenya.

    SvaraRadera